06 november 2014
GC voor Managers en Leidinggevenden
4 Bijeenkomsten van 16.30 - 21.30 uur
Waarom deze training?
Om als manager of leidinggevende een stap verder te komen. De essentie achter verhalen te leren verwoorden. Om de impact te ondervinden van empathisch luisteren tegenover adviseren. Om te beseffen dat behoeftes onze levensenergie zijn en dat er talloze strategieën zijn om die te vervullen. Om vaardig en in volle besef groei, kracht en vrijheid door te geven aan elk individu. Om af- en aan-spraken helder te formuleren. Kortom om jezelf eerlijk te uiten, met respect voor de ander. En om de ander ruimte te geven en resultaten te bereiken.
Wat komt aan bod?
De 4 elementen van Geweldloze Communicatie. Daarnaast: meningen, oordelen, waarnemingen, verzoeken en eisen. Overdracht en tegenover-
dracht. Situaties uit je werkervaring als manager of leidinggevende: eigen patronen herkennen en van re-ageren naar regeren. Met de stopwatch behoeftes achter meningen en oordelen gissen. Vaardigheid & reflectie alom.