NCGC - Nederlands Centrum voor Geweldige Communicatie

GC voor Managers en Leidinggegevenden

Managers en Leidinggevenden Communiceren Geweldig®
4 bijeenkomsten

Wat levert dit op?

  • Verdiepte beleving van eerlijk spreken en empathisch luisteren;
  • Werkelijk horen van behoeften achter uitspraken van anderen;
  • Actieve uitbreiding van je gevoel- en behoeften woordenschat;
  • Echte dialoog, voorbij monologen;
  • Vermogen om onderscheid te maken tussen: IK omdat IK & ik omdat jij;
  • Vaardigheid om moeten te vertalen in kiezen, ook met de medewerker of klant.

Waarom deze training?

Om als manager of leidinggevende een stap verder te komen. De essentie achter verhalen te leren verwoorden. Om de impact te ondervinden van empathisch luisteren tegenover adviseren. Om te beseffen dat behoeftes onze levensenergie zijn en dat er talloze strategieën zijn om die te vervullen. Om vaardig en in volle besef groei, kracht en vrijheid door te geven aan elk individu. Om af- en aan-spraken helder te formuleren. Kortom om jezelf eerlijk te uiten, met respect voor de ander. En om de ander ruimte te geven en resultaten te bereiken.

Wat komt aan bod?

De 4 elementen van Geweldloze Communicatie. Daarnaast: meningen, oordelen, waarnemingen, verzoeken en eisen.  Werksituaties, eigen patronen herkennen en van re-ageren naar regeren. Met de stopwatch behoeftes achter meningen en oordelen gissen. Vaardigheid & reflectie alom.

Managers en Leidinggevenden Communiceren Geweldig©

Training volgen?

Neem Contact met ons voor meer informatie over deze training.